03-22-2025 12:46 PM
Hej Google Home-team,
Jag är en stor användare av Google Home och jag är mycket intresserad av potentialen med avancerade språkmodeller. Jag skulle vilja föreslå en förbättrad integration av dessa modeller i Google Home-högtalarna för att göra upplevelsen ännu mer användbar och intuitiv.
Specifika förslag:
* Mer naturliga och kontextuella konversationer:
* Jag skulle uppskatta om Google Home kunde föra mer naturliga och sammanhängande konversationer, likt de jag har med avancerade språkmodeller.
* Det skulle vara fantastiskt om Google Home kunde förstå mer komplexa frågor och ge mer detaljerade och nyanserade svar.
* Förbättrad informationsåtkomst:
* Att kunna få snabb och korrekt information om ett bredare spektrum av ämnen direkt via röstkommandon skulle vara mycket värdefullt.
* Tänk dig att kunna ställa frågor om komplexa ämnen och få sammanfattningar eller förklaringar direkt från Google Home.
* Mer avancerad hemautomation:
* Att kunna ge mer komplexa och naturliga röstkommandon för att styra smarta hemenheter skulle ta hemautomation till en ny nivå.
* Exempelvis, att kunna säga ”Google, skapa en mysig atmosfär i vardagsrummet” och att Google Home då justerar belysning, temperatur och musik automatiskt.
* Personlig anpassning:
* Att google home kunde lära sig av användarens vanor, och preferenser, för att ge mer anpassade svar.
Jag tror att dessa förbättringar skulle göra Google Home ännu mer användbart och göra det till en central del av mitt smarta hem.
Tack för att ni tar er tid att överväga mina förslag.
Vänliga hälsningar,
03-25-2025 03:59 PM
Hi @McMunch!
Thank you for posting in the community and for sharing your insightful suggestions regarding the integration of advanced language models into Google Home. We appreciate your enthusiasm and detailed feedback on how to enhance the user experience. I'm happy to help you!
I encourage you to share these ideas directly with our development team using this feedback form. Your input will help us prioritize features and better serve our diverse user base.
Thank you for being a dedicated Google Home user and for helping us shape the future of smart home technology. If you have any questions or need help, please don't hesitate to let me know.
Best regards,
Geremi