08-26-2024 09:19 AM
Bonjour,
J'utilise Google assistant depuis un moment, sur une enceinte Nest, pour écouter de la musique de mon compte Deezer. Lorsque je lui demande de jouer de la musique, l'assistant me dit "Je mets de la musique sur Deezer". Jusque-là, tout va bien.
Mais dans les routines gérées par Home, j'ai aussi des déclenchements de musique. Pendant longtemps, l'enceinte se contentait de jouer de la musique aux heures programmées. Depuis quelque temps, la fameuse phrase est systématiquement prononcée avant le déclenchement de l'action. Est-ce normal ? Peut-on l'éviter ?
Merci de vos réponses.
08-29-2024 10:32 AM
Hi Bayfan,
Thanks for posting in the community!
I'm so sorry to hear that your Google Nest Speaker pronounces a phrase when the routine is triggered. Don't worry; I'm here to help! Just to get started, I'd like to confirm some details with you. Can you please help me answer the next questions?
In the meantime, if you have more questions for me, feel free to reply to this post. I'll be happy to assist further!
Best regards,
Nery.
08-30-2024 12:02 AM
Merci pour votre message. Voici les réponses à vos questions :
08-30-2024 05:07 PM
Hi Bayfan,
Thanks for your reply. I recommend unlinking the Deezer service and then linking it again. To do this, please visit: link music services. Once you've finished, please check if the inconvenience persists.
I hope this helps! I look forward to your response.
Regards,
Manuel
08-31-2024 01:45 AM
Merci Manuel pour votre réponse. Malheureusement, après avoir dissocié puis ré-associé le compte Deezer, aucun changement.
08-31-2024 10:43 AM
Hi Bayfan,
Thank you for your reply and for trying the steps. We would appreciate it if you could send us your feedback. Your comments and suggestions are invaluable to us as we strive to improve our product. Please tap on feedback to share your thoughts and help us address this inconvenience in future updates.
Regards,
Manuel