03-23-2025 08:09 AM
Bonjour,
J'arrive sans problème à lancer deezer par commande vocale sur ma google nest audio : aucun problème pour lancer mes playlists ou des playlists associées à des styles musicaux.
Mais récemment il n'est plus possible de lancer les titres d'un artiste particulier.
Par exemmle si je demande de lancer Indochine sur Deezer (ou n'importe quel titre de n'importe quel artiste) l'assistant dit "ok je lance Indochine" puis il dit qu'il a rencontré un problème.
Ce problème est récent car cela fonctionnait très bien il y a quelques semaines.
Merci pour votre aide !
Céline
03-23-2025 01:40 PM
Pareil chez moi sur nest hub et nest hub max
03-24-2025 11:17 AM - edited 03-24-2025 11:17 AM
pareil pour moi
03-26-2025 10:41 AM
bonjour, pareil pour moi. J'ai tout essayé (réinstallation des applis, etc). J'ai ouvert un ticket d'assistance sur le chat deezer mais pas de réponse.
03-26-2025 10:58 PM - edited 03-28-2025 06:34 PM
Hi @CélineD
Thank you for reaching out to the community and bringing this to our attention. I understand you're experiencing a problem launching specific artist tracks on Deezer using voice commands with your Google Nest Audio. Let's get this resolved!
To provide you with the most accurate troubleshooting steps, I need some additional information:
I'll be ready to assist you further as soon as you provide this information.
Best regards,
Debora
03-27-2025 01:54 AM
Hi, i have the same problem with google home and Deezer
Here are the informations you need:
Thank you
Laurent
03-27-2025 08:38 AM
Même problème ici sur des Google nest mini et Google home et nest hub et réveil lenovo smart clock. Sur tout les appareils si je réfléchi bien depuis plus d une semaine
03-28-2025 10:40 PM
Hi Everyone! After reviewing the information, I've noticed we're all experiencing a similar issue. I recommend contacting Deezer directly to inquire about any updates or requirements related to this problem. This will help us exhaust all available options before proceeding further.
If Deezer confirms there are no known issues or pending updates, please feel free to contact us or reply to this post, and my team and I will take further action to find the best possible resolution.
Please let me know if you have any further questions or updates. I'll be happy to assist you.
Best regards.
Debora
04-04-2025 03:13 AM
Bonjour,
voici la réponse reçue ce jour de Deezer:
"
Salome V (Deezer Support)
4 avr. 2025, 10:33 UTC+1
Bonjour,
Merci de votre message.
Je tiens à vous informer que malheureusement, nous avons le souci technique concernant Google Home. Je vous prie d'attendre la résolution. Veuillez noter que nos équipes techniques essayent de le régler dans les meilleurs délais.
Merci de votre compréhension.
Cordialement,
Salome V
Customer Care Agent"
04-04-2025 11:00 PM
Hi There!
Thanks a lot for the information provided and for ask to Deezer about this inconvenience. Checking some information I can recommend you to wait for a resolution from Deezer, this because this isn't an issue with any of our products, and although I'd love to be able to resolve it for all of you, I recommend waiting for any resolution or steps they can provide.
Now, in case this issue persists after Deezer resolves everything on their end, I can help you with steps once I have the resolution from Deezer.
Please let me know if anyone has any additional questions or issues; I'd be happy to help.
Best regards,
Debora