06-15-2023 05:42 AM
Ik heb een Google deurbel met batterij en maak gebruik van Google Nest Hub V2. Wanneer iemand voor de deur staat krijg op Google Nest Hub V2 te zien maar niet op mijn telefoon. Op mijn telefoon alleen een Push melding maar geen geluid van de bel en ook geen beeld. Dit is met namen wanneer je niet thuis bent, niet fijn, want het is fijn om op afstand iemand te woord te kunnen staan. Is hiervoor een oplossing? Iemand een idee hoe dit op te lossen?
06-15-2023 06:11 AM
Hoi @Reinier
Wat voor Android telefoon heb je?
Want als de meldingen met geluid op je telefoon gaan via je Google Home App.
Je zult de notificaties van Google Home in moeten stellen om geluid toe te laten.
Het is niet echt een ringtone van de bel.
Beeld krijgen bij de notificatie is alleen bij Pixel telefoons.
Zelf heb ik een Sony Android telefoon en mis ik die feature ook.
Maar ik weet dat als je als Pixel hebt dit wel moet werken met beeld.
06-15-2023 08:22 AM
ik maak gebruik van een Samsung A52S Android versie 13, de notificaties van mijn Google Home app staan aan (Meldingen mens en pakketen, Audio en video)
06-15-2023 08:27 AM
Hoi @Reinier
Dan krijg je geen video notificaties en alleen een Google Home notificatie.
Als je geluid mist zul Google Home App notificaties settings aan moeten passen en krijg je een pop up geluidje.
Helaas mist een echte deurbel toon op je telefoon als een optie.
06-15-2023 08:39 AM
ok, niet fijn van Google, een deurbel camera die niet werkt op de telefoon is een tekortkoming. Ja je krijgt wel een pushmelding met een geluidje hetzelfde als bij andere app. De meerwaarde zit hem nou juist dat je waar je bevind een bel hoort op je telefoon en dat je kunt beantwoorden in plaats van geluid en pushmelding welke je eerst weer moet openen. Kost tijd niet handig en pakketbezorger is dan reeds vertrokken.
06-15-2023 09:07 AM
Hoi @Reinier
Je kunt altijd een feature request achter laten in de Google Home app. 😊
Pakketbezorgers hebben helaas niet heel veel geduld inderdaad.
06-15-2023 10:27 AM
Snap ik maar ik ben niet de enige vermoed ik die hier tegen aanloop. Dat Google dit niet oplost is en blijft vreemd. De meerwaarde van zo deurbel wordt zo weggenomen
06-18-2023 04:32 AM
ik denk hier hetzelfde over, heb de doorbell battery gelukkig net gekocht en denk erover om het retour te sturen. Lijkt me ook niet een lastige om toe te voegen. Heeft iemand dit met automation kunnen oplossen?
06-23-2023 04:08 AM
Ik heb ook hetzelfde probleem, wel op de mijn Hub niet op mijn Samsung Galaxy S10+
06-23-2023 06:01 AM
snap niet dat google dit niet oplost, ik stap over naar Euvy
06-23-2023 06:17 AM
Hoi @Reinier
Die keuze kun je natuurlijk altijd maken.
Ik heb wel gevonden dat je specifiek het notificatie geluid kunt wijzigen van de deurbel.
Bij instellingen --> notificaties --> app instellingen --> Google Home --> Deurbel druk.
Heb het even vertaald vanuit het Engels. Op deze manier heb je een andere ringtone bij de deurbel.
06-23-2023 06:31 AM
klopt maar deurbel is bij mij grijs dat kun je niet aanzetten
06-23-2023 07:13 AM
Klopt, het product is gewoon nog niet voldoende ontwikkeld en Nest en Google zijn onvoldoende geintegreerd. Ik blijf maar bij mijn Nest/Google deurbel met Hub en wacht af... tot Google wakker gebeld wordt☎️📞😅
06-24-2023 08:42 AM
Ik hoop dat ze walker worden
08-01-2023 07:35 AM
Hier loop ik ook tegenaan. Ik heb een Samsung S21. Ik vind het allemaal heel omslachtig werken en ben uiteindelijk uitgekomen om via instellingen van je telefoon --> Apps --> Nest --> Meldingen --> Meldingscategoriën de geluiden aan te kunnen passen, maar tot op heden zonder succes. Bij een bewegingsmelding krijg ik nog steeds het standaard ingestelde meldingsgeluid van de telefoon en niet het gekozen geluid.
Voor nu nog sterk aan het twijfelen of de deurbel blijft of dat de Ring er weer komt te hangen. Deze is toch wel vele malen gebruiksvriendelijker dan de ervaring die ik tot nog toe heb met de Nest Hello
08-01-2023 08:22 AM
Ik heb Euvy bel gekocht doet wat het moet doen en geen maandelijks abonnement voor opslag
08-02-2023 07:44 PM
Hi all,
Thanks for posting in our Community. I'm sorry for the delay and to hear you're having trouble with your preferred notification tone for the Nest doorbell on your phone.
I understand that this would be a very useful feature for the Google Nest doorbells if it were available. It’s good to know that there are suggestions coming from the users of our devices, and we appreciate that. It would be extremely helpful for us if you could provide us with your insights and feedback on the things we should improve for a better user experience.
Thanks for the help, RXShorty.
Best,
Lance